Ticker

6/recent/ticker-posts

Bahana tumbuk isteri sampai 10 jahitan, Hafidz Roshdi didakwa Isnin ini

 


Hafidz Roshdi, seorang pelakon yang didakwa menumbuk isterinya di kawasan Rehat dan Rawat (R&R) Sungai Buloh, akan didakwa di mahkamah pada hari Isnin ini.


Ketua Polis Selangor, Datuk Hussein Omar Khan, mengumumkan bahawa lelaki berusia 29 tahun tersebut akan didakwa di Mahkamah Kuala Kubu Baharu pada hari Isnin ini.


"Suspek akan dituduh mengikut Seksyen 323 Kanun Keseksaan," katanya ringkas kepada Harian Metro hari ini.



Harian Metro sebelum ini melaporkan bahawa seorang pelakon yang disyaki memukul isterinya di R&R Sungai Buloh telah ditahan oleh polis untuk membantu dalam siasatan kes tersebut.


Beliau ditangkap pada kira-kira jam 12 tengah hari ketika hadir di Bahagian Siasatan Jenayah Seksual, Wanita dan Kanak-Kanak (D11) Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Selangor.


Walau bagaimanapun, pelakon tersebut telah dibebaskan dengan jaminan polis selepas disoal siasat pada petang hari yang sama.


Isterinya, Nurul Shuhada Mat Shukri, 29 tahun, sebelum ini membuat laporan polis di Balai Polis Jinjang menyatakan bahawa dia telah dipukul beberapa kali oleh suaminya sehingga mengalami kecederaan pada bahagian mata.




Kejadian tersebut dikatakan berlaku ketika mangsa bersama suaminya berada dalam kereta di R&R di sekitar Sungai Buloh.


Nurul Shuhada juga telah memuat naik gambar kecederaan mukanya di media sosial sebelum keluarga mengesahkan bahawa wanita itu telah dipukul tiga kali oleh Hafidz selepas berlaku pertengkaran.


Pelakon tersebut telah terlibat dalam kontroversi apabila isu kesetiaan dalam rumah tangganya menjadi tular, dan akhirnya dia menceraikan isterinya melalui talak satu pada 23 Februari yang lalu.


Sumber : Harian Metro

Post a Comment

0 Comments