Ticker

6/recent/ticker-posts

Netizen tuduh kahwin cepat sebab kantoi kena tangkap basah, Siti Rohayu dedah apa sebenarnya berlaku

 


Siti Rohayu, juga dikenali sebagai Umy, telah menghadapi pelbagai dugaan dalam kehidupannya semasa berada dalam perkahwinan yang sukar. Namun kini, dia memilih untuk memulakan hidup baru setelah beberapa tahun mengalami cabaran dan liku-liku dalam perkahwinannya.


Kisahnya menjadi viral apabila dia dengan sabar menjaga suaminya yang koma selama 90 hari sehingga pulih walaupun berdepan kemelut rumah tangga. Namun, perkahwinannya hanya bertahan selama sembilan tahun dan akhirnya bercerai pada Oktober 2022 akibat campur tangan pihak ketiga.


Pada hari Jumaat yang lalu, Umy yang berusaha untuk tidak lagi teringat akan masa lalu, telah berjaya dinikahkan dengan seorang lelaki bujang yang dipilih oleh keluarganya.


Perkahwinan itu dihadiri oleh ramai pengikutnya yang turut datang dari jauh. Mas kahwin sebanyak RM33,333 telah dibayar dan majlis berlangsung di Besut, Terengganu.




Namun, semasa majlis persandingan, semasa beliau melakukan sesi 'live' TikTok, terdapat komen-komen negatif dan tidak menyenangkan yang ditinggalkan oleh netizen.


Kebanyakan komen tersebut menuduh Umy telah merancang perkahwinannya dengan suaminya baharu dan mempunyai ‘skandal’ dengan lelaki itu sejak awal lagi.


"Dulu pernah kena tangkap basah. Memang dah plan. Rupanya memang betul skandal," merupakan antara komen kecaman yang dibaca semula oleh Umy.


Walaupun begitu, Umy tidak melenting membaca komen-komen tersebut bahkan menjawabnya dengan tenang.


“Eh tak, jodoh dari dalam perut lagi. Allah dah tetapkan. Siapa kita nak lawan takdir.


“Kalau benda tu betul, saya tak buat grand macam ni. Saya nikah senyap-senyap.




“Ni saya nak tunjuk pada semua. Biarlah yang orang tuduh tu jadi kenyataan. Biar 'kepanasan' orang yang perangkap saya tu. Tapi bukan itu sebenarnya niat saya,” katanya menjelaskan hal tersebut.


Umy juga menyatakan bahawa dia tidak bimbang dengan pendapat negatif orang lain tentang dirinya.


Dia menjelaskan bahawa keputusan untuk berkahwin dengan cepat diambil setelah mempertimbangkan cadangan keluarganya.


Umy menerima dengan ikhlas takdir dan jodoh yang telah ditetapkan oleh Allah baginya.


Sumber : mStar Online

Post a Comment

0 Comments