Ticker

6/recent/ticker-posts

Saya sihat, tapi badan hanya 'seberat' tiga kampit beras, kata Hael Husaini

 



Hael Husaini, komposer dan penyanyi terkenal berusia 34 tahun, telah mengakui bahawa dia masih dalam keadaan sihat walaupun terlihat semakin kurus belakangan ini.


Dalam satu temu bual baru-baru ini, Hael - nama sebenarnya Hal Husaini Razmi - telah mengakui bahawa meskipun tubuhnya kelihatan kurus, dia bersyukur kerana keadaan kesihatannya masih baik dan itulah yang paling penting baginya. 


Hael merupakan salah satu personaliti seni yang popular di Malaysia, dan ramai peminatnya berharap agar dia terus sihat dan berjaya dalam kerjayanya.


"Berat saya sekarang berapa kilogram, rasanya tiga kampit beras ni (kira-kira 30 kilogram). Tapi, berbanding berat dulu dan sekarang, ia lebih kurang saja.




"Saya nampak kurus, sebenarnya banyak benda yang kena 'cut' (potong). Sebabnya, dalam masa saya nak sembuh kerana kurang sihat banyak benda yang kena jaga dari segi kesihatan dan pemakanan," katanya kepada Harian Metro.


Hael Husaini sebelum ini telah mengakui bahawa dia terpaksa membatalkan Konsert Hael Husaini Live In KL yang dijadualkan pada 19 Februari lalu disebabkan oleh faktor kesihatan walaupun persiapan sudah mencapai 70 peratus.


Hael, yang ditemui baru-baru ini, telah menegaskan bahawa pembatalan tersebut tidak berkaitan dengan jualan tiket yang tidak mencukupi. 


Beliau menyatakan bahawa keputusan tersebut diambil selepas berbincang dengan pihak pengurusan, Rocketfuel Entertainment, dan setelah mempertimbangkan nasihat dari doktor. 




Walaupun begitu, Hael mengambil kesempatan untuk menegaskan bahawa keadaan kesihatannya sekarang cukup baik dan beliau bersyukur atas itu.


"Saya kena berehat dan tidak terbabit dalam apa-apa konsert dulu agar tidak menjejaskan masalah kesihatan dalam tempoh yang lama. Insya-Allah, saya berharap dapat merealisasikan konsert pada tahun ini juga.


"Apapun, suatu hari nanti tiba masanya saya yakin pasti konsert solo saya dapat diadakan. Sebabnya, saya mempunyai impian tinggi, tapi biarlah perlahan-lahan untuk mencapainya dan cuba membuat yang terbaik," katanya.


Terbaharu, penampilan imej dan wajah terkini Hael juga menjadi perhatian netizen apabila didakwa semakin mirip dengan penyanyi terkenal antarabangsa, mendiang Michael Jackson (MJ) sehingga tular di media sosial.


Sumber : Harian Metro

Post a Comment

0 Comments