Ticker

6/recent/ticker-posts

Tolak ajakan main mobile legend, lelaki 25 tahun kena hempuk dengan topi keledar beramai-ramai

 


Seorang pelayan restoran telah menjadi mangsa pergaduhan yang berlaku di sebuah stesen minyak di Telok Mas semalam, apabila beliau cuba membantu seorang rakan yang dipukul oleh sekumpulan individu. 


Kejadian tersebut berlaku pada jam 5 pagi, di mana mangsa yang berusia 25 tahun, telah diajak oleh rakan sebaya yang berumur 22 tahun ke lokasi untuk menyelesaikan perselisihan berhubung keengganan bermain permainan 'Mobile Legend' secara dalam talian.


Menurut Ketua Polis Daerah Melaka Tengah Asisten Komisioner Christopher Patit, dalam laporan yang diterima, mangsa menceritakan bahawa apabila mereka tiba di lokasi, terdapat beberapa lelaki bermotosikal menunggu di stesen minyak tersebut. 


Mereka kemudian menyerang rakan mangsa, dan apabila mangsa cuba membantu rakan tersebut, beliau juga turut dibelasah oleh sekumpulan individu tersebut.




"Beberapa minit kemudian muncul sekumpulan lagi lelaki juga bermotosikal terus memukul rakan mangsa.


"Mangsa cuba membantu namun dihempuk dengan topi keledar hingga cedera di kepala, patah tulang hidung dan menerima beberapa jahitan di kepala ketika dirawat di Hospital Melaka.


"Rakan mangsa turut menerima 10 jahitan di dahi," katanya dalam kenyataan, hari ini.


Beliau berkata, bertindak atas maklumat, sepasukan pegawai dan anggota Cawangan D7 (Kongsi Gelap, Judi dan Maksiat) diketuai Inspektor Mohd Shahrol Firdaus menjalankan siasatan sebelum menahan tujuh lelaki berusia 16 hingga 28 tahun dalam dua serbuan di Jalan Kota Melaka kerana disyaki terbabit dalam kes pergaduhan itu.


"Tangkapan pertama dibuat jam 12.15 tengah malam tadi terhadap empat lelaki di tepi Jalan Kota Melaka diikuti tiga lagi suspek 20 minit kemudian di lokasi sama.




"Siasatan dijalankan mengikut Seksyen 326 dan 148 Kanun Keseksaan kerana dengan sengaja mendatangkan kecederaan parah dan melakukan gaduh gempar," katanya.


Beliau berkata, tujuh suspek terbabit direman selama lima hari bagi membantu siasatan dan orang ramai yang mempunyai maklumat berhubung kes itu boleh menghubungi polis.


Kejadian ini menunjukkan bahawa keselamatan dan kesihatan kita masih terdedah kepada ancaman pergaduhan, dan sebagai masyarakat, kita perlu meningkatkan kesedaran tentang kepentingan menjaga keamanan dan harmoni dalam masyarakat. 


Polis juga telah meminta orang awam untuk memberikan kerjasama dan melaporkan sebarang kejadian yang mencurigakan atau berkaitan dengan pergaduhan kepada pihak berkuasa, supaya langkah-langkah dapat diambil untuk mencegah kes-kes pergaduhan yang berbahaya seperti ini.


Sumber :Harian Metro

Post a Comment

0 Comments